Zakonsko predpisani roki za vračilo izdelka, kupljenega preko spleta, so 14 dni od prejema izdelka.
V tem roku lahko kupec brez navedbe razloga odstopi od pogodbe in vrne izdelek prodajalcu. Kot prodajalec se lahko odločite in ta rok podaljšate na npr 30 dni.
Pri vračilu mora kupec upoštevati nekatere pogoje, kot so:
- Izdelek mora biti nepoškodovan, neuporabljen in v originalni embalaži.
- Kupec mora priložiti račun, potrdilo o nakupu ali drug dokaz o nakupu.
- Kupec mora obvestiti prodajalca o svoji odločitvi za vračilo pisno ali na drug trajen nosilec informacij (npr. e-pošta).
- Kupec mora izdelek vrniti prodajalcu najkasneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu od pogodbe.
V primeru vračila izdelka ima kupec pravico do povračila celotnega zneska nakupa, vključno s stroški dostave.
Prodajalec mora kupcu vrniti denar najkasneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe, lahko pa zadrži vračilo do prejema vrnjenega izdelka ali dokaza o njegovi vrnitvi.
Stroške vračila izdelka krije kupec, razen če je prodajalec ponudil, da jih krije sam ali če je kupec prejel napačen, poškodovan ali neustrezen izdelek.
Kdaj lahko prodajalec zavrne vračilo kupnine?
Prodajalec lahko zavrne povračilo kupnine, če je izdelek, ki ga je kupec vrnil, poškodovan, uporabljen ali spremenjen.
Prodajalec mora dokazati, da je do teh okoliščin prišlo po prejemu izdelka s strani kupca. Če je izdelek vrnjen v roku 14 dni od nakupa in je v nespremenjenem stanju, ima kupec pravico do povračila celotne kupnine.
Če je izdelek vrnjen po tem roku, ima kupec pravico do povračila le sorazmernega dela kupnine, ki ustreza nezmanjšani vrednosti izdelka. Prodajalec mora povračilo kupnine izvesti v 14 dneh od prejema vrnjenega izdelka.
Za katere vrste izdelkov prodajalec ni dolžan vrniti kupnine?
Za katere vrste izdelkov, prodajalec ni dolžan povrniti kupnine, je določeno v Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot).
Potrošnik ima pravico do odstopa od pogodbe v roku 14 dni, vendar pa ta pravica ne velja za vse vrste izdelkov in skupine izdelkov.
Prodajalec ni dolžan povrniti kupnine za:
- izdelke, ki so bili izdelani po natančnih navodilih potrošnika ali prilagojeni njegovim osebnim potrebam;
- izdelke, ki zaradi svoje narave niso primerni za vračilo, ker so hitro pokvarljivi ali ker jim je že potekel rok uporabe;
- zaprto blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
- blago, ki je zaradi svoje narave po dostavi neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
- avdio- ali videoposnetke ali računalniško programsko opremo, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
- časopise, periodične publikacije ali revije z izjemo naročniških pogodb za dobavo tovrstnih publikacij;
- digitalno vsebino, ki ni dostavljena na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
Potrošnik mora biti o teh izjemah obveščen pred sklenitvijo pogodbe ali najpozneje ob dostavi blaga.
Če prodajalec ni obvestil potrošnika o pravici do odstopa od pogodbe ali o pogojih in načinu uveljavljanja te pravice, se rok za odstop podaljša na eno leto in 14 dni.
Kdaj lahko prodajalec obračuna obrabnino vrnjenega izdelka?
Pravica do vračila izdelka ne pomeni, da lahko kupec vrne blago v kakršnem koli stanju in pričakuje polno povračilo kupnine.
Prodajalec ima namreč pravico do povračila škode, ki jo je utrpel zaradi zmanjšanja vrednosti blaga zaradi ravnanja kupca, ki ni bilo potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
To pomeni, da lahko prodajalec kupcu obračuna obrabnino vrnjenega izdelka, če je ta presegel obseg preizkušanja, ki bi ga lahko opravil v fizični trgovini. Na primer, če je kupec kupil obleko in jo nosil večkrat, preden jo je vrnil, ali če je kupec kupil prenosni računalnik in nanj namestil različne programe, preden ga je vrnil.
Višina obrabnine je odvisna od primera do primera in mora biti sorazmerna z zmanjšanjem vrednosti blaga. Prodajalec mora kupec obvestiti o višini obrabnine in jo utemeljiti.
Kupec ima pravico do ugovora zoper obračunano obrabnino in lahko zahteva dokazila o njeni utemeljenosti. Če se stranki ne moreta sporazumeti o višini obrabnine, lahko zadevo predajo v reševanje pristojnim organom.