Nagradne igre preko spleta so oblika promocije, ki jo podjetja uporabljajo za privabljanje strank in povečanje prodaje. Pri organizaciji nagradne igre preko spleta je treba upoštevati določene zakonske omejitve, ki veljajo za tovrstno oglaševanje.
Nagradne igre v spletni trgovini so med ostalimi urejene tudi z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), ki določa, da mora organizator nagradne igre zagotoviti enake možnosti za sodelovanje vsem potrošnikom, ki izpolnjujejo pogoje za sodelovanje.
Pogoji za sodelovanje morajo biti objavljeni na vidnem mestu na spletni strani organizatorja, preden se začne nagradna igra, in morajo vsebovati vsaj naslednje podatke:
- ime in sedež organizatorja,
- opis nagrad in njihovo vrednost,
- rok za sodelovanje in datum žrebanja,
- način obveščanja nagrajencev in prevzema nagrad,
- način reševanja morebitnih sporov.
Organizator nagradne igre mora zagotoviti, da je izbor nagrajencev naključen in neodvisen od njegove volje.
To lahko stori z uporabo računalniškega programa, ki izmed vseh sodelujočih izbere zmagovalce po naključnem principu.
Organizator mora objaviti rezultate nagradne igre na svoji spletni strani najkasneje v osmih dneh po žrebanju in obvestiti nagrajence o načinu prevzema nagrad.
Nagrajenci morajo prevzeti nagrade v roku, ki ga določi organizator, sicer jim pravica do nagrade preneha.
Največja dovoljena vrednost nagrade v nagradni igri
Pri organizaciji nagradne igre preko spleta je treba upoštevati določene zakonske omejitve, ki veljajo za tovrstno oglaševanje.
Med drugim je treba paziti na največjo dovoljeno vrednost izdelka, ki ga lahko podjetje podari kot nagrado.
Po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) je največja dovoljena vrednost izdelka, ki ga lahko podjetje podari kot nagrado v nagradni igri preko spleta, 42 evrov.
To velja za vsako posamezno nagrado, ne glede na to, koliko jih je v skupnem skladu. Če je vrednost izdelka višja od 42 evrov, (razen če gre za izjemo) se šteje, da gre za nepošteno poslovno prakso, ki lahko zavaja potrošnike in jih spodbuja k nakupu izdelkov ali storitev, ki jih sicer ne bi kupili.
Takšna nagradna igra je lahko predmet inšpekcijskega nadzora in kazni.
Kdaj je dovoljena večja vrednost izdelka?
Vrednost izdelka v nagradni igri v spletni trgovini je lahko večja od 42€, če je izpolnjen eden ali več naslednjih pogojev:
- Izdelek je del posebne ponudbe, ki velja samo za določen čas ali količino.
- Izdelek je redko dostopen ali ima visoko povpraševanje na trgu.
- Izdelek ima posebne lastnosti, ki ga ločujejo od drugih podobnih izdelkov.
- Izdelek je personaliziran ali prilagojen željam nagrajenca.
V primeru, da je vrednost izdelka v nagradni igri v spletni trgovini večja od 42€, mora organizator nagradne igre to jasno navesti v pravilih in pogojih sodelovanja ter zagotoviti, da je nagrada primerno obdavčena in dostavljena nagrajencu.
Zato je pomembno, da podjetja, ki organizirajo nagradne igre preko spleta, natančno preverijo vrednost izdelkov, ki jih nameravajo podariti kot nagrade, in se držijo zakonske omejitve. S tem bodo zagotovili pošteno in transparentno komunikacijo s potrošniki ter se izognili morebitnim sankcijam.