Servis in garancijsko obdobje sta dve različni stvari, ki ju urejata Zakon o varstvu potrošnikov in Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.
Servis je storitev, ki jo spletni trgovec zagotavlja potrošniku v primeru okvare ali neustreznosti izdelka, ki je nastala zaradi proizvodne napake ali nepravilne uporabe. Servis lahko vključuje popravilo, zamenjavo ali vračilo kupnine. Spletni trgovec mora nuditi servis za izdelke, ki so v garancijskem obdobju, pa tudi za tiste, ki so že presegli garancijski rok, vendar še niso zastarali. Zastaranje nastopi po dveh letih od nakupa izdelka.
Garancijsko obdobje je čas, v katerem spletni trgovec jamči za brezhibno delovanje izdelka. Garancijsko obdobje je lahko daljše od zakonsko predpisanega roka dveh let, vendar ne krajše. Garancija je prostovoljna obveznost spletnega trgovca, ki jo lahko ponudi kot dodatno ugodnost za potrošnika. Garancija mora biti pisno potrjena in mora vsebovati podatke o garancijskem roku, pogojih in načinu uveljavljanja ter servisnih mestih.
Prodajalec v spletni trgovini je dolžan nuditi servis za vse izdelke, ki jih prodaja, če so ti izdelki predmet garancije ali če so pokvarjeni zaradi napake proizvajalca.
Servis mora biti zagotovljen v skladu z zakonskimi določbami in splošnimi pogoji poslovanja, ki jih je prodajalec objavil na svoji spletni strani. Prodajalec mora kupcu omogočiti, da mu izdelek pošlje na servis, ali pa mu posredovati kontaktne podatke servisnega centra, kjer lahko izdelek popravi.
Prodajalec mora tudi poskrbeti za to, da je servis opravljen v razumnem roku in da je kakovost popravila zadovoljiva.
Nekatere skupine izdelkov, ki jih prodajalec v spletni trgovini mora nuditi servis:
- Elektronske naprave, kot so računalniki, telefoni, televizorji, kamere, slušalke, zvočniki, tiskalniki, igralne konzole in druga oprema.
- Gospodinjski aparati, kot so hladilniki, zamrzovalniki, pečice, mikrovalovne pečice, pomivalni stroji, pralni stroji, sušilni stroji in drugi aparati.
- Orodja in stroji, kot so vrtalniki, žage, brusilniki, kompresorji, agregati, varilni aparati in druga orodja.
- Avtomobili in motorna kolesa, kot so osebna vozila, dostavna vozila, tovorna vozila, avtobusi, prikolice, motorji in druga vozila.
- Športna oprema in rekreacijski izdelki, kot so kolesa, rolke, smuči, deske za sneg in vodo, šotori, napihljivi čolni in drugi izdelki.
- Oblačila in obutev, kot so majice, hlače, obleke, suknjiči, plašči, jakne, puloverji, čevlji, škornji in druga oblačila.
- Nakit in ure, kot so prstani, zapestnice, ogrlice, uhani, broške, ure in drug nakit.
Spletni trgovec mora nuditi servis in garancijsko obdobje za vse izdelke, ki jih prodaja prek svoje spletne strani, razen če je to izrecno navedeno v pogodbi ali splošnih pogojih poslovanja.
Spletni trgovec mora napako odpraviti v roku 45 dni od prejema obvestila. Če tega ne stori, lahko potrošnik zahteva zamenjavo izdelka, znižanje kupnine ali odstop od pogodbe.