Pomebno! Pravila in zakoni se pogosto spreminjajo, zato podane informacije vedno dodatno preverite in pridobite pravno ustrezno mnenje. Podana vsebina je informativne narave. ×
Kupec ima pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga brez navedbe razloga odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov.
Vendar pa zakon določa tudi nekatere izjeme, ko kupec nima te pravice.
Spletni trgovec ni dolžan povrniti kupnine kadar gre za:
- dobavo blaga, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
- dobavo hitro pokvarljivega blaga ali blaga z bližajočim se rokom uporabe;
- dobavo zaprtega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov in je bilo po dostavi odprto;
- dobavo blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi stvarmi;
- dobavo alkoholnih pijač, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, dostava pa se lahko opravi šele po 30 dneh, njihova dejanska vrednost pa je odvisna od nihanj na trgu, na katerega prodajalec nima vpliva;
- dobavo avdio ali videoposnetkov ali računalniških programov, če je potrošnik odprl varnostni pečat;
- dobavo časopisov, periodičnega tiska ali revij z izjemo naročniških pogodb za dobavo takih publikacij;
- dobavo digitalne vsebine, ki ni shranjena na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikove izrecne predhodne privolitve in s tem, da je potrdil, da je bil seznanjen s tem, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
V teh primerih spletni trgovec ni dolžan povrniti kupnine, če je kupec že prejel blago ali storitev in jo uporabljal.
Če pa kupec še ni prejel blaga ali storitve in želi odstopiti od pogodbe, mora to storiti preden pride do izvršitve pogodbe s strani spletnega trgovca.
Pomebno je, da kupca še pred naročilom seznanite, da v primeru nakupa nima pravice od odstopa od pogodbe.