Zavajanju potrošnika pri prodaji na spletu Natisni

  • 0

Zavajanje potrošnikov je vsako ravnanje, ki je v nasprotju z zahtevami poštenega poslovanja in ki lahko vpliva na ekonomske odločitve potrošnikov.
Pri prodaji izdelkov preko spleta v Sloveniji moramo biti pozorni na naslednje stvari, da ne zavajamo potrošnikov:

  • Natančno in resnično moramo navesti bistvene lastnosti izdelka, njegovo ceno, način plačila in dostave, rok za odstop od pogodbe in morebitne dodatne stroške.
  • Ne smemo uporabljati zavajajoče ali agresivne tržne komunikacije, ki lahko zmanjša sposobnost potrošnika za racionalno presojo ali ga prisili k sklenitvi pogodbe.
  • Ne smemo uporabljati primerjav z drugimi izdelki ali ponudniki, ki niso objektivne, poštene in preverljive.
  • Ne smemo uporabljati oznak, znakov ali simbolov, ki lahko ustvarijo napačen vtis o kakovosti, poreklu, sestavi ali okoljskih učinkih izdelka.
  • Ne smemo uporabljati trditev ali prikazov, ki lahko zavajajo potrošnika glede pravic, ki jih ima po zakonu ali pogodbi.

Če kršimo te določbe, lahko potrošnik odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode. Poleg tega lahko Tržni inšpektorat RS izreče globo za prekršek.

 

Ali je objava neresničnih ali simboličnih fotografij zavajanje potrošnika?

Objava neresničnih ali simboličnih fotografij ali spremenjenih in obdelanih fotografij je lahko zavajanje potrošnika, če s tem ustvarja napačen vtis o lastnostih, kakovosti ali izvoru izdelka ali storitve.
Takšna objava lahko krši določbe Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki prepovedujejo kakršno koli nepošteno poslovno prakso, ki je v nasprotju z zahtevami profesionalne skrbnosti in ki bistveno vpliva ali je sposobna bistveno vplivati na ekonomsko vedenje povprečnega potrošnika.

Pri presoji, ali je objava fotografij zavajajoča, je treba upoštevati celoten kontekst, v katerem se pojavljajo, namen in ciljno publiko objave ter morebitne razloge za uporabo simbolike ali obdelave fotografij.


Vam je članek v pomoč?
Vaše mnenje nam je pomebno, sporočite nam ali vam je bil članek v pomoč?
« Nazaj