Način označevanja cen blaga in storitev Natisni

  • Cene
  • 1

Pravila pri navedbi cen v spletni trgovini so določena z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot) in Pravilnikom o načinu označevanja cen blaga in storitev.
Zakonodaja ureja to področje v Sloveniji in v drugih državah članicah Evropske unije.

Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) določa, da mora trgovec potrošniku zagotoviti jasne, verodostojne in primerljive informacije o ceni blaga ali storitve, ki jo ponuja ali oglašuje.
Cena mora biti navedena v evrih in vključevati vse davke in druge dajatve
, ko je to zahtevano.

Trgovec mora potrošnika obvestiti tudi o morebitnih dodatnih stroških, ki jih ni mogoče izračunati vnaprej, na primer stroških dostave, montaže ali plačilnih storitev.

Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev podrobneje ureja način označevanja cen na prodajnem mestu, v oglasih in na spletu. Pravilnik velja za vsa blaga in storitve, ki se prodajajo ali nudijo potrošnikom, razen za nekatere izjeme, kot so umetnine, starine, dražbe, prodajni avtomati in nekateri finančni instrumenti.

Pravilnik določa, da mora biti cena blaga ali storitve označena tako, da je razumljiva, čitljiva in zlahka prepoznavna. Cena mora biti označena na samem blagu, na strani izdelka v spletni trgovini in med oddajo naročila. Cena mora biti navedena tudi v oglasih, katalogih in drugih oblikah oglaševanja.
Poleg prodajne cene mora biti označena tudi cena na enoto (na primer na kilogram, liter ali meter), ki omogoča primerjavo med različnimi izdelki ali pakiranji.

Če trgovec ponuja ali oglašuje znižano ceno blaga ali storitve, mora poleg znižane cene navesti tudi prejšnjo ceno, ki jo je uporabljal pred znižanjem. Prejšnja cena pomeni najnižjo ceno, ki jo je trgovec uporabljal v obdobju pred uporabo znižane cene, ki ni krajše od 30 dni.
Trgovec mora navesti tudi podatek o trajanju akcije.

Trgovec je dolžan spoštovati označene cene in se vzdržati nepoštenega označevanja cen, ki bi lahko zavajalo potrošnike ali kršilo njihove pravice.
Potrošnik ima pravico do povračila škode, če je zaradi nepoštenega označevanja cen utrpel kakršno koli škodo.

 



Vam je članek v pomoč?

« Nazaj