Zakon o varovanju osebnih podatkov ZVOP-2 Natisni

  • ZVOP, GDPR, Zasebnost, Zakonodaja
  • 0


Zakon o varovanju osebnih podatkov (ZVOP-2) je novi zakon, ki ureja pravice in dolžnosti posameznikov in organizacij v zvezi z obdelavo osebnih podatkov.
ZVOP-2 je usklajen z evropsko Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) in nadomešča prejšnji zakon ZVOP-1.

Kot spletni trgovec morate biti pozorni na to, da spoštujete načela varstva osebnih podatkov, kot so zakonitost, poštenost, transparentnost, omejitev namena, minimalnost podatkov, točnost, omejitev hrambe, celovitost in zaupnost.
Prav tako morate zagotoviti pravice posameznikov, ki so vam zaupali svoje osebne podatke, kot so pravica do dostopa, popravka, izbrisa, omejitve obdelave, prenosljivosti in ugovora.

Vaše dolžnosti kot spletnega trgovca so predvsem:

  • da imate pravno podlago za obdelavo osebnih podatkov (npr. pogodba, privolitev, zakonska obveznost);
  • da obdelujete le tiste osebne podatke, ki so potrebni za vaš poslovni namen;
  • da obveščate posameznike o tem, kdo ste, kakšen je namen in obseg obdelave njihovih osebnih podatkov, kakšne so njihove pravice in kako jih uveljavljajo;
  • da sklenete ustrezne pogodbe z morebitnimi zunanjimi izvajalci (npr. ponudniki spletnih storitev), ki obdelujejo osebne podatke v vašem imenu;
  • da sprejmete ustrezne tehnične in organizacijske ukrepe za zagotavljanje varnosti osebnih podatkov;
  • da vodite evidenco dejavnosti obdelave osebnih podatkov;
  • da prijavite morebitne kršitve varstva osebnih podatkov Informacijskemu pooblaščencu in prizadetim posameznikom;
  • da sodelujete z Informacijskim pooblaščencem pri nadzoru nad spoštovanjem zakonodaje.

Razlika med ZVOP-1 in ZVOP-2 je predvsem v tem, da ZVOP-2 uvaja nove koncepte in institucije, kot so:

  • pooblaščena oseba za varstvo podatkov (DPO), ki je odgovorna za svetovanje in nadzor nad skladnostjo z zakonom;
  • ocena učinka na varstvo podatkov (DPIA), ki je potrebna v primeru visokega tveganja za pravice in svoboščine posameznikov;
  • kodeksi ravnanja in certifikati, ki lahko služijo kot dokazilo za skladnost z zakonom;
  • upravičene sankcije za kršitelje zakona, ki lahko dosežejo do 20 milijonov evrov ali 4 % letnega prometa.

ZVOP-2 je torej bolj celovit in strožji zakon, ki zahteva večjo odgovornost in transparentnost od spletnih trgovcev. Hkrati pa prinaša tudi večjo varnost in zaupanje potrošnikov v spletno nakupovanje.


Vam je članek v pomoč?
Vaše mnenje nam je pomebno, sporočite nam ali vam je bil članek v pomoč?
« Nazaj